Sabem que és necessari un canvi, una innovació en el sistema educatiu. Les intencions i el que s'espera de la llei són genials, però està ben programat, planificat i gestionat el canvi??
Els que elaboren una llei no han de ser polítics ni exigir que s'apliqui després de tanta oposició i resistència, sinó agents educatius i socials, professionals en l'EDUCACIÓ que preparin una llei que s'adeqüi al màxim a la societat del moment i que es pugui incorporar de la millor manera.
Aquesta reforma ha de ser estructural i poder cobrir totes les parts que intervenen en l'educació, centres, docents, directius, recursos, etç.
Un major finançament als centres significa més autonomia, per tant alt compromís en la gestió i organització que garanteixi estabilitat i capacitat de resposta, fent així el centre més fort i sòlid. Això permetrà reciclar i formar de manera contínua als docents, entre d'altres coses no menys importants, per tal de poder atendre en condicions a la diversitat (renovació i innovació pedagògica. Diferents alumnes i incorporació de la digitalització).
La suma de tot això serà una oferta d'educació de qualitat a la societat, amb una major implicació i dedicació per part del centre. L'equip directiu i el professorat prenen decisions junts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada